Több helyre fordulhatnak idéntől panaszaikkal a fogyasztók
Megyei szintről járási, a fővárosban pedig kerületi szintre kerültek az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatósági ügyek, ezáltal már több helyre fordulhatnak panaszaikkal az állampolgárok, beleértve a kormányablakokat is.
Az első fokú fogyasztóvédelmi feladatellátások között az egyszerűbb, és a vásárlók által gyakran sérelmezett olyan panaszokat kezelik, mint az ár és egységár feltüntetésének hiánya, a minőségi kifogások, a szavatossággal és jótálással kapcsolatos sérelmek, valamint a vásárlók könyvének hiánya. A szervezeti átalakításnak köszönhetően a fővárosban a lakosok az eddigi egy központi ügyfélszolgálati iroda helyett már valamennyi kerületi hivatalhoz (országosan pedig a járási hivatalokhoz) fordulhatnak, emellett a kormányablakokban is foglalkoznak fogyasztóvédelmi panaszaikkal.
A komolyabb szakértelmet és gyakorlatot igénylő fogyasztóvédelmi feladatok – mint a piacfelügyelet vagy a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat – továbbra is a másodfokú hatóság feladatkörébe tartoznak.
Kedves Olvasóink!
Legyenek oly kedvesek és támogassák lájkukkal a Hírek BP18ker facebook oldalát, a következő címen:
www.facebook.com/hirekbp18kerMinden "lájk számít, segíti a blogunk működését!
Köszönettel és barátsággal,