Hamarosan megújul a Köki

13_koki_mo-780x495.jpgElkészültek a tervek a Kőbánya-Kispest vasútállomás felújítására. Az agglomerációból és a külső kerületekből egyaránt jelentős utasforgalmat bonyolító Kökire rá is fér a megújulás: a lépcsők piszkosak, töredezettek, balesetveszélyesek, a mozgólépcső legtöbbször nem üzemel, a plexi válaszfalakat összefirkálták. Pedig a Köki fontos intermodális csomópont, ahol helyi és távolsági buszok, metró és vonat találkozik. A terminálnak további jelentős szerepet ad, hogy ide futnak be a reptéri buszok, vagyis a Budapestre látogató külföldieknek a Köki nyújtja az első benyomásokat hazánkról.

Még inkább így lesz ez a jövőben, ha megépül a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér vasúti kapcsolata, ugyanis a leágazás Kőbánya–Kispest és Monor között hoz létre összeköttetést. Részben éppen erre a célra vásárolt a MÁV-Start 40 nagy befogadóképességű, 600 ülőhelyet biztosító emeletes villamos motorvonatot, amelyek első darabjai 2019 tavaszán érkeznek meg a hazai vasúttársasághoz.

Addigra azonban el kell készülnie a Köki felújításának is, hiszen a magasabb építésű járművekhez kell igazítani a felsővezetéket és a peronokat is. Az emeletes vonatokat nemcsak a később megépülő reptéri kapcsolatnál veti be a MÁV-Start, hanem a Budapest–Cegléd–Szolnok, illetve a Budapest–Lajosmizse–Kecskemét vasútvonalak agglomerációs forgalmának a biztosítására is.

A Köki egyes részei már megújultak az évek során, korszerűsítették a 3-as metró végállomását, a buszmegállók egy része, például a 200-as reptéri gyorsbusz végállomása a bevásárlóközpont mozgólépcsői segítségével is elérhető, azonban maga a vasúti terminál jelentős korszerűsítésre szorul.

A MÁV illetékesei a közelmúltban mutatták be a terveket az érintett kőbányai önkormányzatnak. A kitűzött cél az – olvasható a Kőbányai Hírekben –, hogy a három lépcsőben megújuló állomásnak akadálymentesnek kell lennie, ezért nemcsak a meglévő, zárt gyaloghidat látják el liftekkel, de azt a másik hidat is, amelyet ezzel párhuzamosan, mintegy 80 méter távolságban, a peronok elején építenek majd meg. 2019-ben mindenképpen befejeződik a felújítás. A kiviteli tervek augusztus végére készülnek el, a MÁV illetékesei szerint anyaghasználatában igényes, modern, akadálymentes létesítményt alkotnak, sok rozsdamentes szerkezettel és üveggel, korszerű utastájékoztatással, a végig fedett peronokon padokkal.

A terveket – ahogy a közbeszerzési értesítőben idén márciusban nyilvánosságra hozták – az MG Építész Kft. készítheti el, ebbe beletartozik a felvételi épület és a gyalogos felüljáró átépítése, a perontetők felújítása, továbbá a liftek és a mozgólépcsők elhelyezése. A feladat elvégzésére a cég 74,7 millió forintot kap a MÁV-tól, a finanszírozás az uniós Közlekedés operatív programból történik.

Kedves Olvasóink!

Legyenek oly kedvesek és támogassák lájkukkal a Hírek BP18ker facebook oldalát, a következő címen:

www.facebook.com/hirekbp18ker

Minden "lájk számít, segíti a blogunk működését!

Köszönettel és barátsággal,

www.hirekbp18ker.blog